Miele WED135 WPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WED135 WPS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

@Idee@ 02-11-2021

Geweldige machine

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Prachtig priduct stil en maakt gebruik van geurflacons waardoor het ook nog prettig ruikt. Kort mooi functioneel en zuinige machine .

Pluspunten

• Droogt
  • Stil
  • Engerie zuinig

K*************@g******** 02-11-2021

De verstappen onder de machines

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Ik heb voor dit product gekozen omdat zijn voorganger die ik had aan alle wensen voldeed, goed wassen en stil, dus een zeer degelijk product .

Pluspunten

• Soepel en stil
  • Schone was

m**********@z******* 30-09-2021

Super Miele

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Geweldig goed product! We hebben de wasmachine al minstens 6 jaar en nooit geen problemen. Ik raad deze wasmachine aan iedereen aan.

Annet 18-09-2021

Kleine ongemakken

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Ik heb een iets ander type, nl de WWF 360 WCS, maar dat maakt uiteindelijk niet zoveel uit denk ik. Fantastische machine! Ik zie dat er mensen zijn die het, net zoals ik, heel vervelend vinden dat het display uitgaat als het programma draait. Hier is een oplossing voor! Lees de sectie: toegang tot het programmeerniveau goed door en zet de toets P22 op -00. Dan is dit euvel verholpen. Als je ook de zoemer wilt laten aangeven dat het programma klaar is, druk dan bij de toets P13 op -02. Dan geeft hij ook een toon als de was klaar is.

Pluspunten

• eenvoudige display

Minpunten

• ik kan er zo gauw geen een vinden

Henk De Moor 19-02-2021

Tevreden over de Miele wasmachine, levering kan veel beter!

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

We kochten die in half december 2020. De levering was vele uren later dan voorzien. De hele dag werkte track&trace niet! Toen ik dat melde was het antwoord ... " Dit is een extern vervoersbedrijf, jammer dat de tablets niet communiceren". Meer niet !? Pas 's avonds, uren later dan de planning is die geleverd ... snel snel. Gelukkig nam de bijrijder wat initiatief om een woord uitleg te geven.

Pluspunten

• werkt tot op heden goed. Hopelijk nog Miele-lang!

Minpunten

• geen signaal als de was klaar is

aarth 23-08-2020

Perfecte wasmachine, geen herrie

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Goede prijs en kwaliteitsverhouding. Wast perfect.Maakt weinig herrie o.a. ook bij centrifugeren.
Solide behuizing

Pluspunten

• speciale vorm wastrommel
  • beschermt wasgoed

Minpunten

• geen

Melanie Groot 06-04-2020

Tevreden!

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Onze wasmachine is bijna 10 jaar oud en dit is een Siemens. We zijn op zoek naar een nieuwe en zijn rustig aan het rondkijken. Toen reviewclub mensen zochten voor een Miele wasmachine waren we daar voor te porren. Miele staat bekend als een goed merk maar erg duur, wij vroegen ons af of de hoge prijs het waard is?

Beginnen met voordelen:
- Het meest belangrijke is natuurlijk of de was schoon is. En ja, dat is zeker zo!
- De wasmachine is erg stil vergeleken onze oude.
- Het aantal toeren is 1400 in tegenstelling tot onze huidige, die is 1600 toeren. Echter komt de was er niet natter uit dan onze eigen wasmachine, dit had ik wel verwacht.
- De bediening is erg eenvoudig. Kind kan de was doen gaat hier letterlijk op.
- er zit een voorstrijkoptie op. Deze is ideaal bij overhemden, deze komen er echt met minder kreukels uit en dus sneller gestreken.

Voor ons zijn er ook een paar minpunten:
- Geen mogelijkheid tot het instellen van 1 of meerde eigen veelgebruikte programma’s.
- Er is geen duidelijk einde van het programma. De wasmachine gaat meteen door naar een anti-kreuk fase van 30 minuten en blijft dan dus draaien. Ook geen geluidje aan het eind van een programma.

Al met al best wel positief dus! Grootste pluspunten vind ik hoe stil hij is, dat is echt een genot vergeleken onze huidige wasmachine. De prijs vind ik acceptabel, ik weet niet goed hoe het zich verhoudt tot andere machines.

Pluspunten

• Stil
  • Voorstrijkprogramma

estherdezoveelste 24-03-2020

Fijne machine

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Sinds 3 weken heb ik de Miele WED135 WPS op zolder staan. Onze oude machine begon het te begeven dus we waren toe aan een nieuwe. Ik ben heel erg tevreden over deze Miele. Hij is erg gebruiksvriendelijk, met een mooie touchscreen die per programma aangeeft op hoeveel graden je in dat programma kan wassen en voor welk toerental je kan kiezen. De wasmachine werkt heel goed, ik gooi alles er zo inclusief moddervlekken e.d. in en het komt er weer schoon en zonder vlekken uit. Ook centrifugeert de machine erg goed, de was komt er bijna al droog weer uit. Het korte programma is ideaal voor was die niet echt vies is, maar wel gewassen moet worden. Het is dan weer heerlijk fris.
De optie om later nog was toe te voegen wordt hier ook regelmatig gebruikt voor een vergeten sok of een shirt dat echt schoon moet voor de puber hier in huis.
Wat ik ook heel fijn vind is de optie om de start van het programma uit te stellen. Nu kan ik 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga de was erin stoppen en is het vlak voordat ik thuis ben klaar. Zo kan het lekker fris aan de waslijn en zit er niet de hele dag natte was in de trommel.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat hij geen signaal geeft als hij klaar is. Maar goed meestal weet je wel rond welke tijd hij ongeveer klaar zal zijn.
Al met al ben ik dus erg tevreden met deze machine!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • duidelijk display met touchscreen
  • stille machine

Minpunten

• maakt geen geluid als hij klaar is

Suling 21-03-2020

Miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Is een degelijke wasmachine. Met mooie display. Jammer dat na wassen niet aangeeft dat hij klaar is of scherm tijdens wassen uitgaat waardoor je niet weet hoelang nog duurt tot was klaar is. Maar was kleding erg goed en fijn droog. Ook de korte programma van 20 min is ideaal als je kleine was hebt wat snel gewassen moet worden voordat vlekken intrekken. Je kan programma’s allemaal zondanig instellen elke was jou manier gewassen wordt denk aan extra spoelen, voorstrijken centrifugeren op bepaalde toer. Ook kan je makkelijk als kledingstuk bent vergeten toevoegen aan de was.

Pluspunten

• Mooie display
  • Korte programma
  • 8KG wassen per keer

Minpunten

• Display Gaat uit bij wassen
  • Geen geluid als het is afgelopen

Anita 18-03-2020

Een topwasmachine. Precies wat je van Miele verwacht.

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

en topmachine! Precies wat je van een Miele verwacht.
Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl
Geschreven voor: Miele WED135 WPS 8kg

Sinds drie weken heb ik de Miele WED 135 WPS in huis. Mijn oude Miele van 16 jaar oud was aan vervanging toe en ik zocht naar een nieuwe Miele met een iets grotere trommel zodat ik ook lits-jumeaux dekbedden makkelijk kan wassen ivm allergie en een kort programma wat nog korter is dan bij de oudere generatie voor de vele aparte kledingstukken of kleine wasjes van mij en de kinderen.
Deze machine heeft het allemaal. Het touchscreen was even ontdekken, maar had ik na vier keer wassen al goed onder controle. Programma’s worden duidelijk aangeven op de draaiknop. Handleiding amper nodig. Het bewerken van de programma’s via het touchscreen zoals temperatuur hoger of lager, toerental centrifugeren en de kortfunctie had ik snel onder controle.
Een mooi en strak design wat ook makkelijk mooi en schoon te houden is. De handgreep van de deksel gaat zeer makkelijk open en dicht en voelt zeer stevig aan. De was blijft zeer mooi en komt er zoals je van Miele gewend bent er ook echt superschoon en ongeschonden uit. Voorwassen amper nodig. Het was even wennen dat het display tijdens het draaien uitgaat waardoor ik niet kon zien hoe lang het programma nog liep. Even zoeken in de handleiding en enkel het display even aanraken en alle lichtjes en resterende tijdsduur zijn weer zichtbaar.
Het aansluiten van de machine ging erg gemakkelijk en snel en wijst zich vanzelf. Ik heb eerst het opstartprogramma laten draaien en daarna was de machine meteen klaar voor gebruik.
Het bijvullen tijdens het draaien van een programma was even zoeken omdat er in het display allemaal streepjes begonnen te dansen. Even toch maar in de handleiding gezocht en het bleek gewoon even een extra minuut geduld en dan kan je weer op de startknop duwen.
Een prettige bijkomstigheid is dat deze machine super zuinig is. Ik heb mijn stroommeter standen bijgehouden en in de afgelopen drie weken geconstateerd dat met een druk gezin ik al meer flink op de stroom bespaart heb.
Kortweg deze machine betaald zichzelf terug en op naar nog veel jaren wasplezier waarin de kledingstukken lang mooi blijven en altijd schoon zijn. Vlekken voorbehandeling is bij deze machine tot nu toe nog niet nodig geweest.

Raytu 17-03-2020

Mooie, degelijke wasmachine

Geschreven voor: Miele WED135 WPS

Wat een fijne wasmachine is de Miele WED 135 WPS. Het valt meteen op dat hij ontzettend stil is, met de grote SoftCare trommel van 8kg. Wat overigens heerlijk is, één was en klaar. Dat zal een hoop energie schelen, ook omdat deze machine een A+++ efficiëntieklasse heeft. Deze trommel zorgt extra goed voor je was wat de naam ook al doet vermoeden. Je hoort de machine amper, waardoor ik af en toe echt even moet kijken of hij nog draait of ie al klaar is. Wel moet je dan even het scherm aanraken, dan geeft hij de resterende tijd weer, maar gaat uit na een tijdje. Zodra je een programma kiest wijst het zich vanzelf hoe de machine werkt. Het bijvullen tijdens het wassen is een mooie optie, hoewel ik dit zelf bijna nooit gebruik. Met deze machine kun je jaren vooruit, het design is erg mooi. Het is een degelijke, sterke machine die staat voor een heel goede kwaliteit.

Pluspunten

• SoftCare trommel
  • Erg stil

Minpunten

• Scherm blijft niet aan staan